Peluang?!

السلام عليكم

~ Peace be upon YOU ~

Memandangkan semua orang sibuk membicarakan tentang IPTA dan IPTS serta peluang pelajaran di dalam dan luar negara… rasanya elok kalau kita ambil sedikit masa untk memperkatakan tentang

P.E.L.U.A.N.G

Yup, that’s true~

[Bro, apa sebenarnya yang ko nak cite ni?]

Macam ni lah yek, semua orang memang ada cita-cita tersendiri seperti…

“Aku nak jadi Doktor” dia kata

“Aku nak belajar kat US la, baru ada class~” dia fikir

“Mesir pun bagus lah, boleh belajar agama sekali” dia harap

Bagus la kalau macam tu sebab semua orang berhak mempunyai minat yang tersendiri. Tidak semestinya semua orang mempunyai minat yang sama, malah kepelbagaian minat itu sebenarnya memberi satu keunikan kepada diri kita.

Sekarang result SPm telah diumumkan, ada yang gembira tidak kurang juga yang pada pandapat saya agak kecewa..[Maaf, tapi sebenarnya adakah anda benar-benar kecewa?]

“Ehsan, aku doakan kau berjaya dengan cita-cita kau sebab aku dah tak layak nak capai cita-cita aku,” [wajarkah sebegitu?]

“Ehsan, aku nak ambil Dentistry tapi Biology aku B+ je…boleh ke?”

“Ehsan, aku rasa aku dah takde peluang la…” [Peluang? Mungkinkah?]

Inilah masalah yang timbul apabila kita tidak benar-benar mengetahui wujudnya peluang…YUp!! Peluang!

Everyone deserve a second chance, but i don’t really believe they appreciate it!

Ni nak bagitau, kawan-kawan sekalian..memang wujud pernyataan “peluang hanya datang sekali” tetapi adakah anda benar-benar yakin kepada pernyataan itu?

Andai benar anda percaya wujud peluang kedua..inilah masanya!

Dulu anda kata, SPm adalah segalanya…tapi kalau kita tidak berjaya sepenuhnya, tidak bermakna kita gagal selamanya. Anda tidak gagal, tetapi anda masih belum berjaya!

TAke this second chance! Isi borang UPU tu dengan mengharap keredhaan daripada yang Maha Mengetahui..sebab kita kena selalu ingat

Allah Knows Better~

Andai sudah dapat peluang kedua macam balajar di mana-mana IPTA, buktikan kepada dunia yang anda sememangnya tidak mensia-siakan peluang itu.. Kalau sebelum ini

“Biology aku B+ je. boleh ke jadi Doktor?”

Struggle, Fight, Win! Buktikan sama ada anda di Asasi, MAtrikulasi ataupun Diploma malah ke Tingkatan Enam sekalipun…percayalah

Jangan sia-siakan peluang itu

Kerana P.E.L.U.A.N.G itu masih ada!

P/s: Limit only exist in MIND!~

Winners NEVER Quit!

Need To Hear From You

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s