Dilemma ?!

السلام عليكم

~ Peace be upon YOU ~

Hari ni ada semangat untuk menulis. Yay!! It is all about dilemma. Yup! Dilemma.

[Bro, aku memang suka dilemma ni, Malay Dilemma. Haha =_=]

Memandangkan hari ni dah hari kedua untuk permohonan pinjaman boleh ubah Majlis Amanah Rakyat [MARA] dan JPa, tapi aku still berdiri terpacak kat sini. Tak buat apa-apa. Haha, LOL.

Bukannya nak kata kita ni hebat sangat, just relaks-relaks macam tu je. Aku pun risau jugak. Panik je macam dorang semua. Haha.

Mana tak panik kalau aku yang selalu bukak web JPA dengan MAra, amik tahu pasal semua benda tu. Not because I want to inform all my friends, especially Nazatul Syafiqah [kalau nak berkenalan, cari kat Twitter~]. Haha.

Tapi aku rasa peluang aku lebih cerah kat sini kut. Lagipun…

Yup, I think I want to further my study in local university. Universiti Malaya pilihan pertama. Insya-allah. ALah, universiti kita pun setaraf universiti luar negara. Kan?

Mungkin ada orang akan kata, aku ni manja.[manja ke?] Haha, takdelah. Cuma kalau di sini aku lebih yakin. Walaupun ada orang yang akan kata :

Haha, this is Ehsan Fitri. Insya-allah.. Di mana jua ada rezeki Allah. He knows better.

To Mr Anas cadangan kau tu akan aku pertimbangkan. Haha

Sebenarnya aku pun dah ada buat perbincangan dengan parents, so setakat ni kata putusnya tak payah apply mana-mana. Just stay here and struggle for the foundation.

Boleh ke aku buat? 4.0 GPA [Grade Point Average]? ALamak, serius cuak..

Ayah kata,

tak mintak JPA or MAra pun anak ayah ni boleh buat! [Hehe, supportive].

Yup, kita merancang tapi perancangan Allah itu yang terbaik.

Moga-moga kita diberi petunjuk dan kemudahan dalam apa jua masalah.

P/s: Hehe, pening-pening. =_=’

 Winners NEVER Quit!

2 thoughts on “Dilemma ?!

  1. ehsan. Alhamdulillah. U make me realise on that thing back, akk selalu nisyan and berangan nak amek scholar itu, ini. tp selalu lupa –‘ thanx ehsan for me, this entry is the best !🙂 sebab ak memang dlm dilemma jugakk

Need To Hear From You

